donderdag 15 april 2010

Klaagmuur mag niet op Britse reclame voor Israel reizen

De Klaagmuur op een advertentie voor Israel! Wat een brutaliteit!
 
 
Het valt te hopen dat Nederland in anti-Israel hysterie niet de kant op gaat van Groot-Brittannië, waar een advertentie voor reizen naar Israel is verboden omdat wordt geimpliceerd dat de Klaagmuur deel is van Israel.
 
A complaint was received by the Advertising Standards Authority that the image showed the Western Wall of the Temple Mount and the Dome of the Rock, both of which are in East Jerusalem and part of the occupied territories of the West Bank.
"The status of the occupied territory of the West Bank [is] the subject of much international dispute, and because we considered that the ad implied that the part of East Jerusalem featured in the image was part of the state of Israel, we concluded that the ad was likely to mislead," added the ASA.
 
Het bestaan van heel Israel is 'the subject of much international dispute', dus misschien dat alles wat maar op de een of andere manier impliceert dat Israel bestaat en soeverein is, ook maar gelijk verboden moet worden?
 
In feite bewijst dit voorval precies waarom het absurd is de groene lijn als grens te beschouwen. Dit is niet meer dan een wapenstilstandslijn, die nooit als grens is erkend. Belangrijke Joodse plaatsen en wijken vallen er in Jeruzalem buiten, omdat de Joden in 1948 niet tegen het door de Britten getrainde en bewapende Jordaanse leger opkonden. Met moeite en op het nippertje wist men West Jeruzalem te behouden.
 
De Klaagmuur, de belangrijkste Joodse religieuze plaats in het hart van Jeruzalem, Israels hoofdstad, als 'bezet Palestijns gebied' bestempelen is een gotspe.
De Britten hebben zich tijdens de mandaatperiode al verzet tegen de stichting van een Joodse staat en kozen op het laatst steeds openlijker partij voor de Arabieren. Het was een van de weinige Europese landen dat niet voor de delingsresolutie stemde.
 
RP
-----------

Tom Gross: U.K. watchdog bans Israeli Western Wall tourism ad
Posted: April 14, 2010, 3:30 PM by NP Editor
Tom Gross
http://network.nationalpost.com/NP/blogs/fullcomment/archive/2010/04/14/tom-gross-uk-watchdog-bans-israeli-western-wall-tourism-ad.aspx
 
In recent years, Israel-bashing has become something of a national sport among Britain's chattering classes, but a fresh development today might just mark a new low.
 
The U.K.'s official Advertising Standards Authority has banned an Israeli tourism advert showing the Western Wall, saying it is "misleading" since (in the British government's eyes) the wall should not be part of Israel.
 
In fact the Western Wall, which (together with the Temple Mount) is Judaism's holiest site, is the number one tourist destination for visitors to Israel.
 
The advert (above) coupled a picture of the wall with a picture of surfers in Tel Aviv. It reads: "You can travel the length of Israel in six hours, imagine what you can do in four days."
 
Israel's Ministry of Tourism (which yesterday announced a record numbers of tourists visiting Israel in March) said it was flabbergasted by the decision. "It is entirely accurate to assert that a visitor to Israel could visit Jerusalem as part of a short visit," it said in a statement. "The advert provides basic, accurate information to a prospective U.K. visitor."
 
One gets the feeling that there are some people in Britain who not only want to keep visitors from going to Israel, but wish there was no Israel to visit.
 
National Post
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten