donderdag 6 februari 2014

Tweevoudige moordenaar schept op in interview op PA tv

 

Onlangs gaf een van de vrijgelaten gevangenen, Issa Abd Rabbo, een interview voor het Palestijnse Ma'an nieuws, waarin hij uitlegde wat hij had gedaan. Het is een wreed en bloeddorstig verhaal, zonder enige reflectie, laat staan spijt. President Abbas noemde deze man een held. Zolang dergelijke moordenaars als helden worden onthaald en behandeld, is het moeilijk voor Israel om pijnlijke compromissen te sluiten en land op te geven. Men is immers bang dat de toegenomen ruimte en mogelijkheden zullen worden misbruikt tegen Israel, en zullen leiden tot meer aanslagen.

 

Overigens werd niet lang geleden op de facebookpagina van Fatah een video van de Al Aqsa Martelaren Brigade geplaatst waarin men zei Israel te zullen verpletteren.

 

RP

-----------

 

Dubbele moordenaar schept op – in door Nederland gefinancierde show

Woensdag, Februari 5, 2014

http://likud.nl/2014/02/dubbele-moordenaar-schept-op-in-door-nederland-gefinancierde-show/

 

 

Morgen vergadert de Tweede Kamer over de Europese steun aan de Palestijnse Autoriteit.

De president daarvan wou niet beginnen met vredesonderhandelingen, als niet werd toegezegd dat Israël 104 Palestijnse moordenaars zou vrijlaten.

Eén van die moordenaars is Issa Abd Rabbo. Voordat hij werd vrijgelaten zat hij een levenslange gevangenisstraf uit voor de moord op twee Israëlische studenten.

Bij zijn vrijlating noemde de Palestijnse president Mahmoud Abbas hem een ​​'held' en nam zijn hand zegevierend in de hoogte.

Deze 'held' van Abbas heeft op 9 februari jl. een televisie-interview gegeven aan het onafhankelijke Palestijnse persbureau Ma'an. Dat wordt onder meer door de Nederlandse overheid gesubsidieerd.

Het interview:

Issa Abd Rabbo: "We zouden schieten op een bus met Israëlische soldaten. Ik was verrast want ik wachtte, wachtte en wachtte en de bus kwam maar niet. Ik voelde mij gedwongen om zelf een aanval uit te voeren, geïmproviseerd. Ik nam mij dat zelf voor.

Er kwam een Israëlische auto aan, met twee personen. Ik zei tegen mijzelf: dit is mijn kans, ik wil niet onverrichterzake terug keren. Ze verlieten de auto, liepen naar de vallei en gingen onder een dennenboom zitten.

Ik ging naar hen toe. Natuurlijk was ik gemaskerd en droeg een geweer. De man vroeg aan mij of ik een bewaker was. Ik zei tegen hem: "Nee, ik ben in mijn huis." Ik zei tegen hem: "Jullie mogen hier niet komen. ​​Dit is ons gebied ons land. Jullie hebben ons land gestolen en bezet. Ik neem actie tegen jullie."

Ze werden verrast door wat ik hen vertelde. Ik bond ze natuurlijk vast en vervolgens veroordeelde ik hen tot de dood door te schieten, in naam van de revolutie. Ik schoot ze dood met elk een kogel en ging weg in de bergen. Ik ging naar mijn tante en vertelde haar: "We hebben het bloed van Mohammed gewroken."

Presentator: "Dat is de moeder van de martelaar Mohammed Abd Rabbo."

Issa Abd Rabbo: "Ik zei tegen haar: 'In plaats van een, had ik er twee te pakken.' Zij schreeuwde het uit van vreugde."

 

Dit gebeurt niet voor het eerst. Misschien moet de Nederlandse overheid zich eens echt gaan afvragen waarom ze eigenlijk tv-programma's financieren die de moord op Joodse burgers bejubelen.

 

De subsidiegevers aan Ma'an

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten