In hoeveel klassen zou het er zo aan toegaan? In hoeveel klassen is de Jood al geworden tot de nieuwe paria? Volgens antizionisten als Abu Pesoptimist valt het allemaal wel mee, want ze bedoelen geen Joden, nee, ze bedoelen zionisten, en ze denken dat iedere Jood uit Israel is geëmigreerd en achter de politiek daar staat. En Joden die achter de israelische politiek staan die mag je natuurlijk wel dood willen hebben, dat is heel logisch, want ze maken het er daar zelf naar, toch? Zelfs als dat dus zou kloppen is het onzin dat als relativering aan te voeren. Wanneer mensen zeggen dat alle Marokkanen dood moeten is dat walgelijk, ook al bedoelen ze misschien wel vooral de Marokkaanse rotjochies waar zoveel om te doen is geweest, en niet de oude vrouwtjes met een hoofddoek die timide thuis hun thee drinken.
Racisten en antisemieten zoeken altijd excuses voor hun haat. Antisemieten halen er Joodse complotten bij en de 'walgelijke politiek van schurkenstaat Israel'. Vroeger haalde men er zogenaamd walgelijke religieuze praktijken bij. Wanneer Joden nou openlijk afstand deden van hun religie, dan mochten ze blijven leven. Zo hebben er heel wat voor de inquisiteurs gestaan. Het openlijk afstand nemen van de staat Israel en haar beleid is ook zoiets. Het is onzin dat er geen sprake is van antisemitisme wanneer de 'goede Joden', zij die de anti-Israel verklaring wel tekenen, voorlopig worden gespaard. Het wordt tijd dat antisemitisme eens wordt herkend voor wat het is en de vele uitvluchten (het gaat eigenlijk om zionisten, ze kennen dat onderscheid nou eenmaal niet, het is vooral provocatie, etc. etc. etc.) worden ontmaskerd. En dan moeten we heel hard gaan bedenken wat we kunnen doen, en hoe dit tij gekeerd kan worden.
RP
--------
En wie heeft geen hekel aan Joden?
13-03-13 13:39 uur - Bron: Het Parool
De idealistische leraar stond voor de klas en vroeg: 'Wie van jullie heeft een hekel aan Joden?' Zijn hart sloeg over toen hij de vingers zag en hij merkte dat zijn mondhoeken van angst en instinctief tot iets krulden wat op een lach moest lijken om de agressie wat te temperen.
'En wie heeft geen hekel aan Joden?'
Nu lachte de klas, want niemand stak zijn vinger op.
Hij moest wat doen. Maar wat?
'Jongens, dit kan écht niet. Dit kán niet! Ik zal jullie wat over onze geschiedenis vertellen.'
'Rot op met je geschiedenis, man! Je geeft toch Nederlands?' zei de jongen die altijd te hard praatte en de alfa van de klas was.
'Dit heeft met Nederlands te maken! Wat ik zal vertellen, heeft met Nederland te maken en dus ook met Nederlands!'
'Onzin, man, we weten al lang wat je gaat zeggen. Ben je zelf Jood?'
'Rustig nou even. Laten we hier nu even normaal over praten.'
'Jij gaat je Joodse vriendjes weer beschermen, man, maar voor mij kunnen ze allemaal kapot, weet je wel. Ze doden allemaal kinderen, en ze maken eten van het bloed van hun eigen dode baby's. Ze zijn gestoord, man.'
De klas lachte. Sommigen applaudisseerden. Dit kwam niet meer goed, wist hij. Hij moest het over een andere boeg gooien.
'Als jullie vinden dat jullie met respect behandeld moeten worden, moeten jullie de Joden ook met respect behandelen.'
'Rot op met je respect, man. De Joden houden zich aan geen enkele afspraak. Ze moeten allemaal dood.'
'Ik wil gewoon niet dat je dat zegt... Je zegt over niemand dat hij dood moet, en...'
'Ze zeggen van ons ook dat we dood moeten, man. Ze doden onze kinderen. Als jouw kind door een Jood wordt vermoord, zeg je toch zeker ook dat die Jood dood moet?'
Het was onbegonnen werk. Hij begon al naar de klok te kijken. 'Nou, als jullie hier niet over willen praten, gaan we maar gewoon ons werk doen. Pak je werkboek.'
Hij zag dat een paar jongens weer naar elkaar toe kropen, want de helft had weer geen werkboek bij zich. Het was meteen onrustig.
Hij was blij dat niemand zijn schaamte kon zien.
(Naar waarheid opgetekend.)
(Door: Theodor Holman)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten