woensdag 3 december 2014

Het beste gewenst met uw molotovcocktails

 
Het blijft maar doorgaan, de opruiing in Palestijnse media en het ophitsen tot geweld. Ondertussen houdt de EU zich vooral bezig met de vraag of Palestina onvoorwaardelijk erkend moet worden en komt de ‘gematigde’ Abbas met een resolutie in de Veiligheidsraad. De dagelijkse ophitsing tegen Israel is de olifant in de kamer die niemand wil benoemen. Hoe lang laten we Abbas en zijn ‘gematigde’ PA nog dit dubbelspel spelen, gesteund met vele miljoenen aan geld voor de opbouw van Palestina? Wanneer houden we eens op met uitsluitend te praten over sancties, voorwaarden en etikettering van Israelische producten, en gaan ook voorwaarden stellen aan de Palestijnen?
 
RP
-------------
 

Het beste gewenst met uw molotovcocktails

Drie filmpjes van de Palestijnse Autoriteit.
 
Drie nieuwe uitzendingen die haat zaaien tegen Joden en oproepen tot geweld – op de televisiezender van de Palestijnse Autoriteit van de ‘gematigde’ president Abbas.
En de wereld kijkt de andere kant op.
En zwijgt.

 
Of wil die haat en dat geweld zelfs belonen met ‘erkenning’.



Presentator:

“Voor diegenen die zich voorbereiden voor een nieuwe golf van geweld de wijken [van Jeruzalem] Al-Tur, Jabal Mukkaber, Silwan, Bab Al-Huta, Silwad, Kafr Qaddum, Al-Ram, de Oude Stad van Jeruzalem, Shuafat, Qalandiya, Sur Baher, en elke straat, steeg en wijk, zeg ik goedemorgen.
Een goede morgen voor uw trots, en aan uw handen die klaar staan om stenen te gooien en de benzine in de molotovcocktails aan te steken.
De hartelijke groeten van ons programma ‘Goedemorgen Jeruzalem’.”

 
Uitzending op de officiële Palestijnse televisie, 21 november 2014.
 
 
 
“Ik kom naar je toe, vijand van me,
uit elk huis, elke buurt en elke straat.
Onze oorlog is een oorlog in de straten.
Ik kom naar je toe, vijand van me.
Wij komen uit elk huis met onze messen en hakbijlen,
met granaten heb ben wij onze volksopstand aangekondigd.
Ik zweer het u, u zult niet ontsnappen, mijn vijand, van de revolutie en de mensen.
Hoe kunt u ontsnappen aan de ring van vuur, terwijl de menige uw weg blokkeert?
Ik kom naar je toe, vijand van me,
uit elk huis, elke buurt en elke straat.”

 
Officiële Facebookpagina van Fatah, de organisatie van president Abbas, gepubliceerd op 22 november 2014.
 



 

Archiefopname van Jasser Arafat:

“Miljoenen martelaren marcheren naar Jeruzalem!
O Allah, laat mij een martelaar worden, tussen de Martelaren van Jeruzalem.”

 
Palestijnse zanger:
 
“Enorme legers rukken op Jeruzalem.
Zij zijn niet bang voor de aanvallers.
Moge ons konvooi sterven als martelaren om de wanhopige Al-Aqsa te verlossen.
Jeruzalem schreeuwt: ‘O vaderland.’
Het heeft een mausoleum nodig. [voor Arafat]
Totdat je hart tot rust komt in Jeruzalem,
het land van de religieuze strijd.”
 
Officiële Palestijnse televisie op 9 november 2014.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten