donderdag 4 februari 2010

Antisemitisme: als de ijsberg maar niet ontdooit

 
Op onderstaand stukje van de weblog "De Joodse Lobby" (ironisch bedoeld) wordt een paar voorbeelden gegeven van antisemitisme, zoals een filmpje op GeenStijl waarin een jonge Marokkaanse Nederlander oproept de Joden uit te roeien, en een paar citaten van internet. Zomaar toevallige citaten, zoals ze dagelijks te vinden zijn als je even op 'Joden' of op 'Israel' googelt. Zo kwam ik gisteren dit tegen:
 
"En dan kom ik nog even terug op mijn eerdere artikel over De Joodse leugens, waarin ik stelde, dat het aantal joden, dat is omgekomen in Auschwitz, is gewijzigd van 4 miljoen naar 900.000. Op deze link kunt u dat zelf zien: vrijheids.net/?p=348   Hoewel die nieuwe gedenkplaat pas in 1990 is geplaatst en er melding wordt gemaakt van 1,5 miljoen slachtoffers, heeft dat niet uitsluitend betrekking op joden. In Auschwitz zaten niet alleen joden, ook niet joodse Polen, zigeuners en andere nationaliteiten. Dus het aantal van 6 miljoen joden, dat is omgekomen, zou met 3 miljoen moeten worden gecorrigeerd, want volgens mij is 6 miljoen minus 3, de helft, of kan ik nou niet rekenen? Ook is er geen rekening gehouden met joden, die naar Israël zijn geëmigreerd en daar hun naam hebben veranderd, wat vaak gebeurde. En zoals in het bovenstaande artikel ook wordt gesteld: "Wie de oorlog wint, schrijft de geschiedenis", zo gaat dat al sinds het begin van de mensheid. Zou het kunnen zijn, dat de waarheid heeft moeten wijken voor grotere belangen? En wat zijn die belangen, en wat waren de achtergronden bij de 9/11 aanslagen? Daarop kom ik nog in een apart artikel terug, omdat er nog wat nieuwe bronnen met belangwekkende onthullingen zijn gevonden."
[ aart-liberty.blogspot.com/2010/01/de-joodse-leugens-2html ]
 

"Het probleem van de nieuwsmedia wereldwijd is, dat alle meest bekeken kanalen in handen zijn van joden. Ik noem maar in Amerika o.a. CNN, CNBC, Fox en MSNBC.

"Maar denk nou niet, dat een jood aan een niet-jood handel overdoet of hij moet de andere kunnen belazeren. Niet alleen in de media zijn de joden alom vertegenwoordigd, ook in alle lagen van regeringen wemelt het van joden, ik kom daar later op terug, ook in Nederland vindt je ze terug in steeds meer invloedrijke functies. Ik noem maar even Minister van Justitie Hirsch Ballin, die de ene fout op de andere stapelt, CIDI directeur R. Naftaniël, die iedere aanval op joden bestempelt als anti-semitisme en een rechtzaak aanspant, natuurlijk dik gefinancierd vanuit Israël en burgemeester van Amsterdam Cohen. En dan als koploper onder de Kwakzalvers, Frits van Dam, die de informatie & perscontacten verzorgd voor de Stichting Kwakzalverij. Nooit eerder een grotere onbenul meegemaakt, die zichzelf de titels Prof. Dr. toedicht, terwijl hij nog niet de hersenomvang heeft van een beukenootje. Hij is dan ook prima op zijn plaats bij de Stichting tegen de Kwakzalverij. En voorts de media in Nederland, die met de TROS aan kop, voortdurend uit joodse bron afkomstig nieuws produceert."

[ aart-liberty.blogspot.com/2009/12/de-joodse-leugens.html ]

 
Het is natuurlijk niet geheel toevallig, dat al die antisemitische blogs ook rabiaat antizionistisch zijn, Israel van nazi praktijken beschuldigen etc. Soms zeggen mensen in een moeite door dat ze toch heus geen antisemiet zijn en het walgelijk is dat lieden als Naftaniel en anderen uit de zionistische lobby ze daar steeds van beschuldigen terwijl zij slechts met legitieme kritiek op de staat Israel komen. Zelfs een meestal nette meneer op mijn IMO blog begrijpt niet waarom ik Gretta Duisenberg een antisemiet noem. Ik zou haar daarmee 'opzettelijk beschadigen'.
 
RP
--------------
 
Als de ijsberg maar niet ontdooit
http://dejoodselobby.web-log.nl/dejoodselobby/2010/02/als-de-ijsberg.html
 
 

Het waren weer mooie dagen. Ondanks de sneeuw en de kou hebben Nederlanders nog energie over om woedend te zijn en dan met name op de joden en Israel. Natuurlijk zijn Israel en de Joden niet synoniem. Hoelang proberen we dat al niet duidelijk te maken. Maar deze nuance lijkt helaas niet aan iedereen besteed. Op de website van Geen Stijl staat een filmpje dat is opgenomen bij een Albert Heijn in Utrecht na een boycotactie tegen Israelische producten. zomaar een mening bij Albert Heijn De geinterviewde Marokkaanse jongens maakten korte metten met het onderwerp: " De joden moeten worden uitgeroeid. Ze zitten aan ons land".  Welk land bedoelen jullie dan, vraagt de interviewer. Antwoord: Al het land van moslims

Uit de zin in semi-Nederlands is niet geheel duidelijk of Nederland daar ook bij hoort. In dit gesprekje was geen sprake van een goed beargumenteerde mening. Maar ik weet niet of ik er rustiger van was geworden als ze die wel hadden gehad. Je krijgt door zo'n intellectueel gesprek soms de valse indruk dat alles te bespreken valt, terwijl het inmiddels algemeen bekend is dat welopgeleide moslims net zo goed ten prooi vallen aan extreme ideologieen.

 

Een andere anonieme Nederlander, wiens gezicht we niet eens kennen, reageert op een eng tendentieus stukje van ene mr. Drs. Bou, die er een eigen website op na houdt. Drs. Bou schrijft over een zeer goed gedokumenteerde film waarin ernstig aan het bestaan van gaskamers wordt getwijfeld.  nooit een gaskamer aangetroffen. Ik zou natuurlijk wel eens willen corresponderen met die filmmaker, maar laat die nou toevallig anoniem zijn. Ik fantaseer dan meteen over een anonieme film die bewijst dat de Palestijnen eigenlijk in het begin van de 20 e eeuw ontsnapt zijn aan de slavernij in Saoedie Arabie en naar Palestina zijn getrokken om een graantje mee te pikken van het Turkse en Britse mandaat. Als ik het zo lees lijkt het me zeer haalbaar om dat onomstotelijk te bewijzen met anonieme brieven, documenten en in de woestijn gevonden stenen kruiken.

 

Maar terug naar dat goed onderbouwde holocaust-betwijfelingsartikel. Daarop reageerden verschillende mensen waaronder Een boze Nederlander die zijn mening vrij bondig weergeeft: Het uitverkoren volk heeft zich ontpopt tot één van de geweldadigste en smerigste volkeren op deze aarde. israel de grootste boef op aarde Ik neem niet aan dat ik mijn vaste rijtje weer moet afdraaien van Tchetchenen, Janjaweed, Lords resistance army, etc. Ik constateer dat deze Boze Nederlander zijn woede exclusief bewaart voor de Joden en die exclusiviteit maakt hem tot een niet zo exclusieve antisemiet. Als u de link aanklikt kunt u nog een paar andere antisemitische cliché's lezen. Ach het zijn er maar een paar, althans die de moeite nemen om het op te schrijven of het uit te schreeuwen. En van deze Marokkaanse jongens hadden we het nooit geweten als er niet naar hun mening was gevraagd. Of houdt dat in dat we slechts een topje van de ijsberg zien? Het is best mogelijk dat met dit koude weer het meeste ijs thuis achter de ramen zit. Zolang het bij dooi maar niet de straat op sijpelt.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten